26 oktober 2008

Sköna schysta skor

Blue Turtle, detta märkliga namn, de säljer skor, de absolut allra mest schysta skorna, från ett miljö- och djurperspektiv alltså. Två skor blev årets skörd därifrån och då är det så här att jag minns inte sist jag köpte skor. Jag har ett och ibland två par per säsong. Vissa skor har jag i åratal. Minns ett par coola kängor från just Blue Turtle som jag hade jämt i flera år och de var så sköna och hållbara. Jag inhandlar inte skinn av tusen skäl och det är min grej och har varit så länge jag kan erinra. Min lycka nu är att det finns fler alternativ, som andas och håller måttet i olika väder. Hos mig finns ingen välfylld skogarderob, alla mina skodon ryms i en trälåda. Det räcker ju att ha det så, men det är roligt med skor om de är sköna att se på och framför allt att ha på. Kolla in mina nya som fötterna älskar:


(Bilder lånade av Blue Turtle)