30 november 2008

Kulturenmarknad

Det var en speciell stämning, trots anti-julvädret. Malvalin och mittimyllan hade bord bredvid varandra och bildade en liten ekoavdelning som uppskattades mycket. Min C och min systers H fick agera försäljare med gott resultat (de ville själva). Jag, min äldste son och min syster fick lite tid till att se allt fint som hela Kulturen bestod av denna dag. Min snälla mamma kom med våra andra barn på besök och bjöd på pepparkakor och på kvällen sedan stod hon för en underbar vegetarisk Adventsgryta - tack mamma! Vi sålde inom alla våra kategorier, men klart populärast var ekote, ekochoklad och ekokarameller. Mest beröm haglade över sygryn, hennes tyger väckte sådana minnen för många och trädjuren från Ostheimer blev alla barn som betagna i. Nästa helg väntar en ny julmarknad på landet vid Björnstorps slott utanför Lund.