2 maj 2009

Sköna Malmoe

Precis en sån var det ju!
Efter en lång, skön dag i stora staden
stod äntligen min försenade födelsedagspresent framför mig:
Berså tekopp. Min samling udda tekoppar
är nu halva dussinet och består av
Prunus, Mon Ami, Spisa Ribb, Koka, Adam och nu Berså också.
Annars besågs Morot & annat och Fiber Fin på Drottningtorget –
både kändes ekorätt och blicken var ju ständigt på jakt
efter miljön i fokus.
Snyggast var nog Lollopard som nu har ekobomull
och det är så mysigt i Malmö!
Återbesök på kära Miloii, som blandar nytt och gammalt,
så atmosfäriskt. Bohemiskt med lite fransk lättsamhet, ni vet.
Så som livet borde levas och helgen blev och är sådan.
Med en livsnjutare till älskling och jag då som inte är riktigt klok,
kan livet i stort behålla sin överraskande effekt.
Sopptallrik Cuba - finfin ihop med min udda tallrik Koster.