4 juni 2010

Naturligt förstås

Nu ska jag för er berätta om naturlig och ekologisk hudvård främst till ansiktet, men de kan i stort användas som behagas vid behov. 
Det handlar om tre produkter:
Natural Cleanser - En hudrengöring som rengör med hjälp av ekologisk kallpressad ricinolja och olivolja. 149 kr.
Natural Cleansing Cloth - En peelingduk som återanvänds om och om igen. Den når riktigt ner på djupet. Används med fördel ihop med Natural Cleanser. Både för dig med eller utan smink. 49 kr.
Natural Moisturizer - En återfuktande produkt som består helt av ekologisk kallpressad jojobaolja. Fungerar väldigt bra för att återfukta huden till sitt naturliga skydd. 149 kr.

Produkterna finns på hemsidan: www.ekologiskhudvård.se 
Clearly Gone är produktnamnet och företaget önskar vara ett alternativ till den traditionella egoistiska kosmetikabranschen. De anser att det finns många dåliga saker med kosmetikabranschen som: 

Att alltför många produkter skapas bara för att få sälja mer. 
Att alltför många ingredienser är ett stående inslag. 

Detta faktum ter sig obehagligt och onödigt och nog handlar det mer om ren försäljningsiver än om den rena omtanken om kunden?

Vad tycker då jag? Det fungerar! Det rengör! Vi talar om naturprodukter så varför skulle det inte fungera? Jag blir ren och len och det enda är väl att jag ska akta mig för att använda peelingduken för intensivt – men den verkar kunna trolla!