9 september 2008

Morgonsoldryck

Om det finns ekologiskt så blir valet lätt. Annars… avstår eller ”tvingas” jag ta det där andra. Nu behöver jag inte kompromissa med en för mig viktig morgondetalj: josen eller juicen – ja, stavningen kvittar bara den är ekologisk och det är den nu: JO äpple och JO apelsin. Och den är god och till och med godare tror jag för den är ju ekooo! Men jag inser att pressa sina egna ekofrukter slår högst, men det är inte varje morgon jag har den tiden om ni förstår. Nästa mål kanske? Här hemma när det är lite fest kan det bli jos/juice och lite kolsyrat vatten och det är lika med: hemmaläsk! Riktig läsk är inte på agendan någon dag. (Barnen tar igen det på annat så det är lugnt.)
Jo, nu blir det JO ekologisk - med frukt från andra länder i och för sig, men ännu viktigare: en dryck utan värsta giftet i. Med tiden förvandlas hemmets förråd till godare och troligen - med stor sannolikhet - sundare förtäring.