9 oktober 2008

Tygförvandling

Här ovan kan beskådas ett helt underbart tyg i mina lyckofärger i gestalt av påslakan och kuddfodral i miniformat som köptes för några år sedan till barn nummer två att ha till dockornas säng. Lille J har nu fått låna dessa små konstverk i egna vagnen så dockorna får lov att frysa ett tag till. För jag blir lycklig av färgerna, mönstret och själva idén med att sy i gamla återfunna tyger. Det var några år sedan då jag hittade dessa sängkläder på Designtorget och designen gick under namnet VELP. När jag nu i efterforskningens ljus letade så såg jag att de numera förvandlats till olydig. Och just det märket har ju min kära syster i form av börsar, miniplånböcker, pennfodral och necessärer. Återvinning är för mig både en hyllning till tyget som en gång var och för miljöns skonande - kanske mer än något annat. Jag har visat två olydig-underverk i tidigare inlägg och nu visar jag några till!