7 november 2008

Om alla ogiftigt sålde

Jag kom hastigt på att en pyjamas måste ju lillen ha – blivit så kallt på natten nu. Ingen fanns att ärva och det eviga letandet i butiker tog vid. Jag var säker på att hitta en fin pyjamas i ny ekodesign, inte varit inne i stora butiker på evigheter och något borde ju ha hänt i deras utveckling under denna tid i ekologins tecken. Men läs och häpna: det fanns inget ekologiskt i de stora (hemska) klädkedjorna. Och varför skulle jag stödja dem och få en giftpyjamas med hem till 1-åringen och dessutom behöva betala för den? Sälja giftkläder, hur seriöst är detta egentligen? – Varför handlar jag inte pyjamasen på nätet? Det har jag ju gjort förr, tänkte jag. Hade jag glömt det? Hem fort och beställde från bästa Ecoloco och redan dagen efter kom mitt paket. Med kvalitetskläder i finaste mönstren. by Richter är ju otroliga, så vackra och ogiftiga barnkläder. Fyndade linnen i olika storlekar, för närmast kroppen får de små inte ha konventionellt odlad bomull, det är mina nya direktiv. Hittade även en tröja med en slingrande drake på till M, läskigheter är det bästa hon vet så hon blir glad på julafton det vet jag. Mina barn uppskattar mjuka paket, märkligt men bra.