10 november 2008

Rastlös själ flyttar

Det är inte sommar med ljusglitter – det är höst och jag vill vara inne och höra vinden yla. Jag har nya tankar om allt möjligt, jag vill ständigt förändra, se det nya för allt kan bli bättre. Letar nytt boende igen, vill vidare. Radhuset vårt kommer inte bli någon långvarighet, inte ens bott här i två år. Sedan jag flyttade hemifrån för lääänge sedan har jag aldrig bott längre än fem år på samma ställe - vi planerade dessutom flytt hela tiden under de fem åren. Tre år är lagom på en och samma plats brukar jag tänka. Det är utmanande att byta perspektiv, få ny adress. Det är också rastlöst och ingår väl i mitt eviga sökande. Letar nu boende för 13 individer – ja med alla djur inräknade blir det detta antal. Drömmer om landet och drömmer om högt i tak inne i stan. Resulterar troligen i ett mellanläge av dessa två. Ett tag, några år bara. För staden lockar. Landet likaså. Fin våning i stan och liten stuga på landet blir ett drömprojekt någon gång längre fram. Nu blir det nog något på marken igen, minst ett rum till och liten trädgård och nära till allt och samma ort absolut. Låter väl enkelt? Letar vidare...