24 januari 2009

Det där med tid

Det gavs fågelsång i en föraning om vårens ankomst och ett lätt duggregn med kyligt inslag stärkte min cykeltur in till staden. Min tillvaro har varit utan cykelturer länge nu, så det var en god upplevelse, ja underbar! Min kära mamma gjorde mig sällskap och nu hade de två närmsta loppisarna: Svalorna och IM äntligen öppet. Vilka drivkrafter som arbetar där och stämningen är så varm. Min mamma fyndade 6 ursöta blommiga assietter för 30 kronor. Behövs nu när alla barnbarn kommer och besöker henne. Det finns så mycket fint på loppis tycker jag, men jag är strikt med att bara köpa det som verkligen behövs. Sedan den vanliga rundan på Stadsbiblioteket, fann helt nya böcker till barnen (lycka!). Som ett välkommet avslut gick vi till Ariman och kände av den goda stämningen där och drycken var ekologisk minsann. Lund är för övrigt en stad med flera ideella organisationer, som arbetar för andras väl och ve. Jag har tidigare engagerat mig aktivt för djuren, men just nu slumrar det lite. Skulle också vilja göra något bra i flera av de andra goda mötesplatserna. Tiden, det är det där med tiden. Jag hinner inte. I veckorna flyger tiden och jag vill så mycket. Barnen, djuren, hemmet, företaget, min man också ja och lite annat smått och gott, kräver sin tid. En dag kanske små tidsluckor uppkommer och då vet jag vart jag ska vända mig.