28 januari 2009

Livsförhöjning

Det kom sig att jag på biblioteket lånade tre skönlitterära nyare verk till mig. Jag ska nämligen ta mig tid att läsa nu igen. Längtar. Fast ord och tankar har jag egentligen nog av själv – inne i mitt eget huvud. Men lite vilsamt kan det nog bli ändå. En miljöbutik jag har längtat efter att besöka igen är OM-tanke. Jag inhandlade diverse miljöprodukter, nämnas kan fina ekounderkläder till lillen och en ekohalsduk till en av döttrarna, allt från märket Nanoou.
Paketet från Ekoblogg-Malin kom i dag. Tack så mycket! Innehöll en Shakti-ring (Akupressurring) och en speciell liten rull-stav, ursprungligen från Grön Gåva. Jag satte mig en sekund och masserade ett finger i taget med ringen och det var som när jag mediterar, jag blev så där avslappnad så jag la mig ner en stund. Ovanligt för mig som egentligen inte kan vila dagtid! Spännande ett se vad för underverk denna ring kan göra för mig.
Jag börjar bli mer och mer inne på "inte glömma bort mig själv-spåret". Böcker, ringen och vad härnäst? Ja, närmast väntar en barnfri helg. Också något jag har haft svårt att tänka mig förr om åren, älskar ju att ha barnen omkring mig. Men de är fyra stycken och har fyra viljor. Min vilja har därför kanske inte bott hemma hela tiden, men den tar sig framåt och hörs lite mer emellanåt. Barnfria helgen infaller en gång i månaden och har väl funnits ett år. Barnen icke minst älskar den, för då får de träffa sin mysigaste och finaste mormor som har all tid i världen just då. Utan henne hade det inte varit möjligt att få denna lite speciella helg med stillhet och ny blick. Vi talar till punkt, promenerar, läser, upptäcker staden och varandra…