29 januari 2009

Ekotankar och lite nyheter

Miljöbranschen är kanske inte så god som jag trodde. Det finns revirtänkande och konkurrensrädsla även där. Jag sörjer det. I min lilla värld så är budskapet viktigare än att sälja till varje pris. Det finns kanske ingen ekorörelse i kärlek som jag talat om? Allt är kanske bara business? Jag vill att det ska finnas plats för alla. Jag länkar till flera som säljer samma eller liknande produkter som jag. Det är bra, vi kan ha olika priser och varje butik utgör något unikt. Fler människor får tag i miljövänliga produkter och till slut så är allt EKO! Min vision är större än min enskilda gärning. Jag får in lite nya märken i butik Malvalin allteftersom och jag vet att det finns enstaka andra som också säljer samma märken. Bra! Jag är för fler miljöbutiker, mer upplysning om bra saker för miljön och vi levande.

Vackra och praktiska anteckningsblock från Paper by format med omslagen formgivna av Jonna Solberg finns nu i Butiken. Blocken tillverkas i Sverige med återvinning utan omvägar – spill från en produkt återvinns direkt till en helt ny! Hela inlagan i blocken består av pappersspill från ett tryckeri i Falkenberg. De trycks på ett obestruket papper från svenska pappersbruk. I varje block kan det finnas variation på färgnyansen och det i sin tur är både vackert och inspirerande.

Jag har förresten vunnit igen! Jag som aldrig tävlat förr och nu när jag gjort det så har jag fått turen på min sida. Lite roligt var det att min vinst heter Alva som mormor min och tillika inspiratör i himlen. Ljuvligt doftande ekologisk duschkräm - for him står det. Men jag älskar doften, så för mig är det for her. Tack mindfulliving säger jag, det var deras tävling. Alva-serien finns att köpa hos caredirect.se