15 februari 2009

Snöledig tid och miljömöten

Vit snö som fördröjer våren men ändå förskönar omgivningen. Milou, Miranda och Morris vilar på katters vis och må de inte gå för långt önskar alltid en lite orolig matte. Barnens vecka av frihet är inledd och den Rosendalska kladdkakan i både kak- och muffinsform trollas fram av flera barn och en mamma som känner sig så duktig att hon klarade av att ge barnen tid till bakning igen. Malvalin var på en liten mini-mässa i miljöns och hälsans tecken som utspelade sig i ett vitt och bokskogsvackert landskap. Stämningen på mässan var varm och vänlig. Min lilla G var med och min älskling som liksom blivit marknadsansvarig med den äran. Mötte nya ekopersonligheter, en var Fiber fin som annars finns på Drottningtorget i Malmö, där en liten ekologisk oas kan upplevas. En fin bekantskap var design- och sykonstnären från företaget Eco ta Déco. Drömska, vackra jugendbroderier på ekologiska tyger. Vi är ganska många runt om i Skåne nu som har ett hjärta för miljön och jag önskar fler mässor och marknader med miljötema där både inspirationen och informationen till varandra och andra får ha sitt utbyte. I mötet skapas kraften. Skåne med ett hjärta av ekologisk kvalitet. Liksom mer positivt än andra bilder av Skåne som jag inte känner igen mig i.