10 februari 2009

Solgult och skapande skola

Vintergäck som små solar här och var i trädgården –
nu blir det vår tänkte Malin.
Några timmar senare var allting vitt, vitt.
Och hoppas de små blommorna inte fryser för det gör jag.
Vår, vår - var?
Min drömskola är en Waldorfskola och den ligger på landet. Som jag ville att min förstfödde skulle börja där – men ödet ville annorlunda och nu efter en kommunal och en annan friskola, är läget äntligen ett annat. Vi var där i dag och jag önskar så att jag hade fått gå på en sådan skola som barn! Just jag hade funnit min själs balans i denna kreativa och lugna anda. Det går inte att beskriva upplevelsen av skolan med ord, måste upplevas och jag kan känna att detta är den finaste gåvan jag kan ge mina barn – en skola med miljötänk och människotänk. Längtar!