4 oktober 2008

Energi av godo

B på vårt OM-tanke-besök.


Hos OM-tanke tröja från Myrkott med handtecknat motiv till J.
I dag var dagen då jag träffade min underbara vän B på stan – utan barn för första gången någonsin. 7 år sedan då vi först möttes och alltid möten med barnen, roligt men avbrytande av alla ämnen vi vill prata om. Mammor med barn - de kan ha svårt att ta sig tiden till eget men nu är vi redo för det. För mammor och barn kan vara utan varandra en stund, en liten i alla fall. OM-tanke ville jag visa för B och butiken är än mer levande och full av framtidshopp. Duktiga I som sprider värme och hopp till alla som finner vägen in i det lilla butikshemmet. Det finns så mycket vackert som är miljövänligt, nu också till vuxna. Min älskling och jag möttes upp sedan, barnfria denna helg. Välgörande – men mammahjärtat längtar i smyg. Tar vägen förbi barnens mormor och hälsar på dem, bara lite. Sedan i kväll mys i soffan med kolorerade magasin som vuxit på hög. Om inredning, miljö, stil och relationer.