12 januari 2009

En stund på stan

Tänkte gå en loppisrunda i stan – det finns en hel del små guldgruvor. Men så var allt stängt – måndag kanske är som med kulturinstitutioner, att det är en fridag för vissa loppisar. Lillen, jag och min mamma (som numera är ledig en hel vardag i veckan – underbart!), letade upp andra små roligheter som t.ex. ett snäll men lite speciell IM-butik. Och Liberiets Café där största behållningen var själva rummet: vackert och sakralt.
Jag ville ju till Café Ariman, men det blev för arbetsamt att få in vagnen, så det får bli en annan gång. För er som gillar det alternativa är Ariman i Lund ett måste. Köpte i alla fall med mig en hemgjord vegankaka därifrån, mmm… Det kan hända att det blir en annan dag då jag kör lite loppisletande, letar just nu frukostskålar och assietter, alltid assietter. Och tänk om jag hade hittat kläder till mig – men jag har svårt att finna just begagnade kläder. Måste väl leta mer metodiskt än jag gör. Hemma serverades makens ekologiska hembakade bröd: recept mormor Alva och sonens helt egenbakade ekosockerkaka från min forna favoritreceptbok: Rosendals trädgårdscafé.
(Bild lånad från Ariman)